Blogger Backgrounds

Wednesday, August 17, 2011

hari ini..

Assalamulaikum...
salam muhibah..
salam 1Malaysia...

hari ini seperti hari-hari yg biasa..waktu pagi ke kelas..mendengar ajaran lecturer sambil terlentok..hee..oleh sebab malam tadi tido pun dah pukul 1 lebih..baru tido lambat sikit dah effect..huhu..lecturer usahawan ade kongsi cerita mengenai pelajar yg memohon bantuan dermasiswa...sayu mendengar nya..rupa nye pelajar politeknik ramai yg susah-susah..dugaan buat mereka...insyaallah akan ade kesenangan untuk mereka nanti..kerana dalam buku La Tahzan juge ada mengatakan 'apabila gelap, akan ada terang benderang nya'...jadi kepada kawan-kawan yg susah-susah semua, jangan putus ase yer...kambateh!! anggap diri korang kuat seperti badang..hehe..

petang hari ni juge ada seorang sahabat mengajak saya pergi tadarus Al-Quran..anjuran jabatan..bermula pukul 5.30 ptg hingga maghrib di surau muslimah...habis claz dalam tengah hari..balik tu saya solat zohor dan kemudian terlelap...sedar2 tgk jam handphone dah pukul 5.10 minit..lame juge saya t'lelap..ya Allah..t'kocoh2 saya solat asar dan kemudian bersiap2 utk ke surau muslimah..saya hanya mengenakan jubah hitam yg selalu saya pakai untuk ke pusat islam dan tudung sarung...telekung saya lipat masuk dlm beg yg sy dapat semasa saay menjalani Latihan Industri di UTM Skudai..mule nye roomate sy berminat untuk join..tapi oleh kerana roomate masih belum bersih, jadi saya sorang-sorang terus mengatur langkah laju ke surau muslimah..perjalanan mengambil masa lebih kurg 15 minit untuk sampai ke surau..al maklumlah tinggal di hostel blok di bahagian belakang...jadi perjalanan pun agak jauh sedikit..

kami dibahagikan secara berpasangan...oleh kerana saya tidak membawa partner, saya telah berpasangan dengan pelajar jurusan akauntansi yg bernama sufi..sedap name nyer..kami telah dibahagikan mengikut juzuk...saya dan sufi telah membaca juzuk 12..alhamdulillah..kami sempat menghabiskan juzuk 12 tersebut sebelum sampai waktu berbuke puase..setelah itu, kami semua telah membaca ayat lazim bersama muslimin...start daripada surah Ad-dhuha..Alhamdulillah..tamat dgn sempurna..

Setelah azan berkumandang, kami dihidangkan air mineral, buah tamar dan karipap...oleh kerana ramai yg tidak hadir, byk karipap tidak habis...saya pun mkn lebih dari satu..hehe..selepas selesai solat magrib, baru lah kami dihidangkan makanan yg berat...nasi beryani, pulut kuning dan air katira...alhamdulillah..tak sangke ade makanan yg begitu sedap untuk kami..rezki2..hehe..tu saje untuk hari ini...assalamualaikum...

0 comments: